کنترل افکار در آمریکا (۲)

خفقان‌ صهیونیستی‌ در آمریکا
مصطفی‌ العقاد کارگردان‌ سوری‌ الاصل‌ فیلم‌های‌ «محمد رسول‌ الله» و «عمر مختار» که‌ حدود چهل‌ سال‌ در آمریکا زندگی‌ کرده‌ است، می‌گوید:
صهیونیستها، امروز، سینما، تلویزیون‌ و مطبوعات‌ را کنترل‌ می‌کنند و در اختیار خودشان‌ گرفته‌اند و اگر شما بخواهید به‌ طور مستقیم‌ مثلا دربارة‌ فلسطین‌ کاری‌ انجام‌ بدهید، هیچ‌ کاری‌ نمی‌توانید بکنید.(45)

‌استاد شهید و تحریف‌ گری‌ یهود
قرآن‌ کریم‌ کلمة‌ تحریف‌ را مخصوصاً‌ در مورد یهودی‌ها به‌ کار برده‌ و با ملاحظة‌ تاریخ‌ معلوم‌ می‌شود که‌ این‌ها قهرمان‌ تحریف‌ در طول‌ تاریخ‌ هستند. نمی‌دانم‌ این‌ چه‌ نژادی‌ است‌ که‌ تمایل‌ عجیبی‌ به‌ قلب‌ حقایق‌ و تحریف‌ دارد لهذا همیشه‌ کارهایی‌ را در اختیار می‌گیرند که‌ در آن‌ها بشود حقایق‌ را تحریف‌ و قلب‌ کرد. من‌ شنیده‌ام‌ بعضی‌ از همین‌ خبرگزاری‌های‌ معروف‌ دنیا که‌ رادیو و روزنامه‌ها همیشه‌ از این‌ها نقل‌ می‌کنند منحصراً‌ در دست‌ یهودی‌ هاست. چرا؟ برای‌ این‌ که‌ بتوانند قضایا را در دنیا آن‌ طوری‌ که‌ دلشان‌ می‌خواهد منعکس‌ کنند. قرآن‌ چه‌ عجیب‌ دربارة‌ این‌ها حرف‌ می‌زند. این‌ خصیصة‌ یهودیان‌ که‌ تحریف‌ است، در قرآن‌ به‌ صورت‌ یک‌ خصیصة‌ نژادی‌ شناخته‌ شده‌ است. در یکی‌ از آیات‌ قرآن‌ در سورة‌ بقره‌ می‌فرماید:
افتطمعون‌ ان‌ یؤ‌منوا لکم‌
ای‌ مسلمانان‌ آیا شما طمع‌ بستید که‌ این‌ها به‌ شما راست‌ بگویند؟
این‌ها همان‌ها هستند که‌ با موسی‌ می‌رفتند و سخن‌ خدا را می‌شنیدند اما وقتی‌ بر می‌گشتند تا در میان‌ قومشان‌ نقل‌ کنند آن‌ را زیر و رو می‌کردند.
افتطمعون‌ ان‌ یؤ‌منوا لکم‌ و قدکان‌ فریق‌ منهم‌ یسمعون‌ کلام‌ الله‌ ثم‌ یحرفونه‌ من‌ بعد ما عقلوه‌ و هم‌ یعلمون.
تحریفی‌ هم‌ که‌ می‌کردند، نه‌ از باب‌ این‌ که‌ نمی‌فهمیدند و عوضی‌ بازگو می‌کردند، نه، این‌ها ملت‌ باهوشی‌ هستند و خوب‌ هم‌ می‌فهمیدند، اما در عین‌ این‌ که‌ خوب‌ می‌فهمیدند معذالک‌ حرف‌ها را، سخنان‌ را به‌ گونه‌ای‌ دیگر برای‌ مردم‌ بیان‌ می‌کردند تحریف‌ همین‌ است.(46)

‌انتقام‌گیری‌ از نوع‌ بشر
حدود یکصد سال‌ قبل‌ یک‌ هسته‌ صهیونیستی‌ با هدف‌ انتقام‌گیری‌ از نوع‌ بشر در اروپا به‌ وجود آم‌د تا به‌ تلافی‌ زیر فشار بودن‌ و سرکوب‌ و تحقیر یهودیان‌ در 20 قرن‌ گذشته‌ که‌ برخی‌ به‌ حق‌ و برخی‌ به‌ ناحق‌ بوده‌ است، با ایجاد فتنه‌ و فساد و دور ساختن‌ مردم‌ از فرهنگ‌ انسانی‌ فعالیت‌ کنند که‌ از جمله‌ وسایل‌ کار این‌ هستة‌ صهیونیستی‌ روزنامه‌های‌ نیویورک‌ تایمز، واشنگتن‌ پست، مجلة‌ نیوزیویک، وال‌ استریت‌ ژورنال‌ و ده‌ها رادیو و تلویزیون‌ وابسته‌ و فیلمسازان‌ و کارگردانان‌ مختلف‌ می‌باشد که‌ از این‌ طریق‌ این‌ مخالفت‌ علنی‌ و تبلیغی‌ خود را علیه‌ جنبش‌ها و انقلاب‌های‌ مردم، به‌ خصوص‌ مسلمانان‌ عملی‌ می‌سازند و حتی‌ به‌ سردمداران‌ مرتجع‌ منطقة‌ خلیج‌ فارس‌ از ابتدای‌ پیروزی‌ انقلاب‌ خط‌ می‌دهند و جنگ‌ افروزی‌ می‌کنند. در آمریکا روزانه‌ از طریق‌ ده‌ها روزنامه‌ 62 میلیون‌ شماره‌ منتشر می‌شود که‌ برخی‌ از مقالات‌ آن‌ به‌ وسیلة‌ رادیو تلویزیون‌های‌ وابسته‌ نیز نقل‌ شده‌ و صدها میلیون‌ انسان‌ از مطالب‌ آن‌ مطلع‌ می‌شوند که‌ این‌ مطالب‌ خواه‌ ناخواه‌ در ذهن‌ آنهااثر می‌گذارد و پنجاه‌ درصد این‌ روزنامه‌ها در اختیار سرمایه‌داران‌ می‌باشد.(47)

‌قطره‌ای‌ از دریا!
هر چه‌ از نقش‌ روزنامة‌ «نیویورک‌ تایمز» در وارونه‌ جلوه‌ دادن‌ حقایق‌ و گمراه‌ ساختن‌ افکار عمومی‌ آمریکا گفته‌ شود، تنها قطره‌ای‌ از دریاست.(48)

‌مالکان‌ واشنگتن‌ پست‌
صهیونیستها مالک‌ روزنامة‌ «واشنگتن‌ پست»(49) هستند.(50)

‌مالکان‌ صهیونیست‌ نیویورک‌ تایمز
خاندان‌ «سولتزبرگر» سال‌ هاست‌ که‌ امپراطوری‌ رسانه‌ای‌ نیویورک‌ تایمز را اداره‌ می‌کنند.(51) اینان‌ صهیونیست‌ هستند.

‌آمریکایی‌ها هنوز هم‌ نفهمیده‌اند!
در صبحگاه‌ روز پنجم‌ ژوئن‌ 1967 (15 خرداد 1346)، آنگاه‌ که‌ اسرائیل‌ حملة‌ هوایی، زمینی‌ و دریایی‌ به‌ مصر، سوریه‌ و اردن‌ را آغاز کرد، تا چند روز بعد مردم‌ آمریکا نفهمیدند که‌ چه‌ کسی‌ به‌ دیگری‌ حمله‌ کرده‌ است. هنوز هم‌ بسیاری‌ از آمریکایی‌ها برآنند که‌ مصری‌ها جنگ‌ را آغاز کردند، زیرا وسایل‌ تبیلغاتی‌ آمریکا عمداً‌ تهدیدات‌ رئیس‌ جمهور فقید، «عبدالناصر» را بزرگ‌ نشان‌ دادند.(52)
نویسندگان‌ آمریکایی، به‌ جای‌ اینکه‌ واقعیت‌ها و حقایق‌ را به‌ مردم‌ عرضه‌ کنند و آن‌ها را در نتیجه‌گیری‌ آزاد بگذارند، حقایق‌ را به‌ نفع‌ دولت‌ اسرائیل‌ وارونه‌ جلوه‌ می‌دهند.(53)

‌اسامی‌ صهیونیستی‌
صهیونیست‌ها بر شماری‌ از مجلات‌ علمی‌ – تخصصی‌ نفوذ و سیطرطه‌ دارند و از آن‌ها به‌ نفع‌ خود بهره‌برداری‌ می‌کنند. یکی‌ از این‌ مجلات‌ «نشنال‌ جئوگرافیک» است‌ که‌ در زمینة‌ جغرافیا شهرت‌ بسیار دارد. به‌ نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از قدیم‌ در این‌ مجله‌ دست‌ داشته‌اند؛ زیرا در یکی‌ از شماره‌های‌ سال‌ 19158، در این‌ نشریه‌ نقشه‌ای‌ از جهان‌ با یک‌ جدول‌ توضیحی‌ به‌ چاپ‌ رسید که‌ در کنار کلمة‌ فلسطین‌ بر روی‌ نقشه‌ و جدول‌ عبارت‌ «سرزمین‌ اسرائیل» درج‌ شده‌ است.(54)
کسانی‌ که‌ سیر انتشار این‌ مجله‌ را از آغاز، یعنی‌ سال‌ 1888، دنبال‌ کرده‌اند در می‌یابند که‌ مسئولین‌ این‌ مجله‌ در هر مسئله‌ای‌ که‌ به‌ فلسطین‌ مربوط‌ بوده‌ اصرار داشته‌اند که‌ اسامی‌ صهیونیستی، از قبیل‌ «سرزمین‌ اسرائیل»، «سرزمین‌ عهد عتیق» و «سرزمین‌ موعود» را به‌ کار ببرند.(55)
نویسندگان‌ صهیونیست‌ جایگاه‌ ویژه‌ای‌ در این‌ نشریه‌ دارند. یکی‌ از برجسته‌ترین‌ نویسندگان‌ صهیونیست‌ «ژنرال‌ یادین» است‌ که‌ در دهة‌ 1950 پست‌ مهمی‌ در ارتش‌ صهیونیستی‌ داشت. او مدت‌ هاست‌ که‌ به‌ عنوان‌ تارخی‌ نگار در این‌ نشریه‌ به‌ کار مشغول‌ است.(56)
شمارگان‌ مجله‌ نشنال‌ جئوگرافیک‌ در سال‌ 1981، یازده‌ میلیون‌ نسخه‌ بود.(57)

700 فیلم‌ سینمایی‌ برای‌ تحریف‌ چهرة‌ اسلام‌
«نهاد عوض» مدیر اجرایی‌ شورای‌ روابط‌ مسلمانان‌ آمریکا، می‌گوید:
هالیوود برای‌ مخدوش‌ کردن‌ چهرة‌ اسلام‌ و مسلمانان‌ فیلم‌های‌ 100 میلیون‌ دلاری‌ می‌سازد.
دشمنان‌ اسلام‌ و محافل‌ یهودیان‌ آمریکایی‌ که‌ در شبکه‌های‌ سازنده‌ فیلم‌های‌ سینمایی‌ در هالیوود نفوذ کرده‌اند، از سال‌ 1985 م. (1364 ه.ش.) تا کنون‌ 700 فیلم‌ سینمایی‌ ضد اسلامی‌ تولید کرده‌اند.
در این‌ فیلم‌ها مسلمانان‌ به‌ عنوان‌ انسان‌های‌ خون‌ آشام، تروریست، افراطی‌ و منبع‌ خشونت‌ و خطر برای‌ فرهنگ‌ و تمدن‌ غربی‌ معرفی‌ می‌شوند و محافل‌ صهیونیستی‌ آمریکا با این‌ گونه‌ فیلم‌ها توانسته‌اند شهروندان‌ آمریکا را علیه‌ مسلمانان‌ این‌ کشور بسیج‌ کنند.(58)
مراکز صهیونی‌ کنترل‌ و هدایت‌ افکار عموومی‌ در آمریکا به‌ دنبال‌ آن‌ هستند که‌ نفرت‌ و کینة‌ عامة‌ مردم‌ علیه‌ یهودیان، جای‌ خود را به‌ کینة‌ علیه‌ مسلمانان‌ بسپارد.
سانسور آمریکایی‌ هر آنچه‌ را علیه‌ اسلام‌ و مسلمانان‌ باشد مجاز می‌شمارد و آنچه‌ را علیه‌ صهیونیستها، ممنوع!

‌شرم‌آورترین‌ سانسور خبری‌
روزنامه‌نگاران‌ طی‌ بیست‌ سال‌ گذشته‌ در زمینة‌ بررسی‌ نیروهای‌ اجتماعی‌ که‌ زندگی‌ مردم‌ را تحت‌ تأثیر قرار می‌دهند و گزارش‌های‌ مربوط‌ به‌ آنان، که‌ در بخش‌ خبرهای‌ جدی‌ منتشر می‌شود، ابتکارهای‌ بیشتری‌ از خود نشان‌ داده‌اند. اما نفوذ آگهی‌ دهندگان‌ و وحشت‌ ناشران‌ از رنجش‌ آگهی‌ دهندگان‌ سبب‌ شده‌ است‌ تا درج‌ تعدادی‌ از موضوعات، منع‌ شود. مسائلی‌ که‌ کمتر روزنامه، مجله‌ یا شبکة‌ رادیو – تلویزیونی‌ جرأت‌ می‌کند دربارة‌ آن‌ها اظهار نظر کند. موضوعات‌ منع‌ شده‌ مسائل‌ مهمی‌ را که‌ با سرنوشت‌ مردم‌ آمریکا ارتباط‌ پیدا می‌کند در بر می‌گیرد. مسائلی‌ چون‌ سوء استفاده‌ در طرح‌های‌ شهرسازی، تحولات‌ زیان‌اوری‌ که‌ در زمینة‌ املاک‌ و مستغلات‌ صورت‌ می‌گیرد و فشارهای‌ وارده‌ از سوی‌ گروه‌ هوادار صنایع‌ اتومبیل‌سازی‌ برای‌ کاستن‌ از تعداد وسایل‌ حمل‌ و نقل‌ عمومی. اما در این‌ میان‌ شرم‌آورترین‌ سانسور خبری‌ و دخل‌ و تصرفی‌ که‌ به‌ دلیل‌ منافع‌ مادی‌ در اخبار صورت‌ گرفته‌ و میلیون‌ها قربانی‌ بر جای‌ گذاشته‌ است‌ پنهان‌ نگه‌ داشتن‌ ارتباط‌ میان‌ مصرف‌ دخانیات‌ و بیماری‌های‌ ریوی‌ است‌ که‌ برای‌ چندین‌ دهه‌ رسانه‌های‌ خبری‌ بر آن‌ سرپوش‌ گذاشته‌اند.(59)

‌فجایع‌ سانسور در آمریکا
مسأله‌ سانسور اطلاعات‌ همگانی‌ از سوی‌ رسانه‌های‌ عمدة‌ خبری، در جهت‌ حفظ‌ منافع‌ مادی‌ خود، تازگی‌ ندارد. رسانه‌های‌ خبری‌ برای‌ بیش‌ از پنجاه‌ سال‌ زیان‌های‌ ناشی‌ از استعمال‌ دخانیات‌ بر تندرستی‌ همگانی‌ را از مردم‌ پنهان‌ ساخته‌اند. این‌ کار با خودسانسوری‌ و نادیده‌ گرفتن‌ عمدی‌ گزارش‌های‌ موثق‌ پزشک‌ همراه‌ بود. رسانه‌ها برای‌ حفظ‌ منافع‌ سرشار ناشی‌ از تبلیغات‌ سیگار، زیان‌ آور بودن‌ دخانیات‌ برای‌ سلامت‌ همگانی‌ را از مردم‌ پنهان‌ نگهداشتند. در زمان‌ حکومت‌ ریگان‌ که‌ سوء استفاده‌های‌ گسترده‌ رونق‌ بیشتری‌ داشت، رسانه‌های‌ عمده‌ خبری‌ در برابر فساد گسترده، فعالیت‌های‌ غیرمجاز و مغایر قانون‌ اساسی‌ و برنامه‌هایی‌ که‌ با شکست‌ فاجعه‌آمیزی‌ رو به‌ رو شده‌ بودند سکوت‌ اختیارکردند. علت‌ این‌ سکوت‌ حمایت‌ از یک‌ متحد سیاسی‌ بود. امروزه‌ نیز رسانه‌های‌ عمدة‌ خبری‌ با همان‌ شیوة‌ خودسانسوری‌ و در جهت‌ حفظ‌ منافع‌ خود، خطرات‌ پنهان‌ اجتماعی‌ ناشی‌ از کنترل‌ متمرکز رسانه‌های‌ همگانی‌ را کتمان‌ می‌کنند.(60)

‌پرآگهی‌ترین‌ کالا زنده‌ باد!
علت‌ خودداری‌ روزنامه‌ها از انتشار مقالات‌ مربوط‌ به‌ اثرات‌ سرطان‌ زای‌ سیگار در یک‌ آمار ساده‌ نهفته‌ است: سیگار، پرآگهی‌ترین‌ کالا در آمریکا محسوب‌ می‌شود و علت‌ آن‌ هم‌ بسیار روشن‌ است. همان‌ گونه‌ که‌ نشریة‌ «پرینترز اینک»(61) ارگان‌ جامعة‌ ناشران‌ آمریکا در سال‌ 1937 عنوان‌ نمود رشد استعمال‌ دخانیات‌ تا حدود زیادی‌ مرهون‌ پول‌هایی‌ است‌ که‌ در زمینة‌ تبلیغ‌ این‌ کالا صرف‌ شده‌ است…. در سال‌ 1954 یعنی‌ زمانی‌ که‌ رسانه‌ها دیگر جای‌ تردید در مورد رابطة‌ سیگار و سرطان‌ نداشتند نشریة‌ «ادیتورز اند پابلیشرز»(62) ارگان‌ مطبوعاتی‌ جامعه‌ ناشران‌ آمریکا با چاپ‌ مقاله‌ای‌ انجمن‌ سرطان‌ آمریکا و گزارش‌های‌ کالبد شکافی‌ را به‌ خاطر انتشار «خبرهای‌ هولناک»(63) مورد انتقاد قرار داد و خاطرنشان‌ ساخت‌ که‌ انتشار این‌ گونه‌ اخبار خسارات‌ هنگفتی‌ به‌ روزنامه‌ و مؤ‌سسات‌ تبلیغاتی‌ که‌ آگهی‌های‌ مربوط‌ به‌ سیگار را در اختیار روزنامه‌ها قرار می‌دهند. وارد ساخته‌ است.(64)
جای‌ تعجب‌ نیست‌ که‌ چرا براساس‌ نظرخواهی‌ انجام‌ شده‌ از سوی‌ گالوپ(65)، روپر(66) و چیلتون(67) که‌ در سال‌ 1980 صورت‌ گرفت‌ 30 درصد از مردم‌ از رابطه‌ میان‌ سیگار و سرطان‌ اظهار بی‌اطلاعی‌ کردند، 50 درصد از زنان‌ گفتند از این‌ که‌ کشیدن‌ سیگار در دورة‌ بارداری‌ به‌ دشواری‌ زایمان‌ و به‌ دنیا آوردن‌ کودک‌ مرده‌ منجر خواهد شد بی‌اطلاع‌ بودن، 40 درصد از زنان‌ و مردان‌ هیچ‌ اطلاعی‌ از این‌ واقعیت‌ نداشتند که‌ 80 درصد از 98 هزار قربانی‌ سالانة‌ سرطان‌ ریه‌ را افراد سیگاری‌ تشکیل‌ می‌دهند، و انجام‌ 50 درصد از نوجوانان‌ نمی‌دانستند که‌ کشیدن‌ سیگار اعتیار می‌آورد.(68)

منابع:
-45روزنامة‌ رسالت؛ مورخه‌ 12/2/71؛ ص‌ 12.
46-حماسة‌ حسینی، جلد اول؛ مرتضی‌ مطهری‌ ؛ انتشارات‌ صدرا؛ تهران: تابستان‌ 1368؛ صص‌ 12-15 (با اندکی‌ تلخیص)
47-صدا و سیما در کلام‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ (مدظله‌ العالی)؛ ص‌ 64 (بخشی‌ از خطبة‌ اول‌ نماز جمعه‌ مورخه‌ 15/6/64).
-48ارتباط‌ صهیونیستی؛ صص‌ 260 و 261.
Washington Post-49
50-ر. ک. به: صنعت‌ یهودی‌ سوزی؛ نورمن‌ ج. فینکلشتاین؛ سوسن‌ سلیم‌زاده؛ سازمان‌ چاپ‌ و انتشارات‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی؛ تهران: 1381 ؛ ص‌ 25.
51-هفته‌نامه‌ سروش؛ سال‌ 24، شمارة‌ 1083؛ مورخة‌ 1 تیر 1381؛ ص‌ 46.
-52ارتباط‌ صهیونیستی؛ 227.
53-همان.
54-یهود در فرهنگ، تبلیغات‌ و رسانه‌های‌ غرب؛ زیاد ابوغنیمه؛ ترجمة‌ عبدالفتاح‌ احمدی؛ مؤ‌سسه‌ فرهنگی‌ پژوهشی‌ ضیأ اندیشه؛ تهران: 1380؛ صص‌ 55 و 56.
55-همان.
56-همان؛ ص‌ 56.
57-همان؛ ص‌ 56.
58-روزنامة‌ جمهوری‌ اسلامی؛ شماره‌ 6139؛ مورخه‌ 30/5/79؛ صفحة‌ آخر.
59-انحصار رسانه‌ها ؛ ص‌ 266.
60-همان؛ ص‌ 12.
Printers Ink-61
Editors Publishers-62
Scare News-63
-64انحصار رسانه‌ها ؛ ص‌ 274ت.
Gallup-65
Roper-66
Ghilton-67
68-همان.

تاریخ انتشار در سایت: ۲۷ آبان ۱۳۸۱
منبع: / خبرگزاری / فارس ۱۳۸۱/۰۸/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *