بازاریابی با ایمیل شامل همه شکل های بازاریابی که به ایمیل مرتبط هستند می باشد. هر ایمیل مجزایی که می فرستید، قسمتی از بازاریابی شما با ایمیل می باشد. آن ایمیل می تواند یک نامه فروش، یک روزنامه، یک پیام پشتیبانی یا حتی یک سؤال باشد. مادامیکه در رابطه با کارتان با مردم در تماس باشید در واقع کارتان را ارائه می دهید و این همان بازاریابی می باشد.
چه چیزی بازاریابی با ایمیل را یک ابزار فروش مؤثر می سازد؟
چند جنبه وجود دارد که بازاریابی با ایمیل را یک ابزار با کارآمدی بالا می سازد.بازاریابی با ایمیل یک فن آوری ارسال (Push Technology) است. بجای آنکه منتظر بمانید تا مشتریانتان سایت شما را از یک فهرست یا یک موتور جستجوگر پیدا کنند، خودتان پیغامتان را برای آنها ارسال می کنید. در واقع شما خودتان زمان و محتوای پیغامتان را تعیین می کنید. ثانیأ ایمیل یک ابزار عالی برای تعقیب یک نامه مستقیم یا عملیات بازاریابی از راه دور(Telemarketing)است و بنابراین سرعت پاسخگوئی و بازگشت سرمایه فروش شما را افزایش می دهد. مثلأ می توانید ایمیل مستقیمی را بفرستید و بعد آنرا از طریق ایمیل یک هفته بعد دنبال کنید. یا می توانید آدرس ایمیل آنهارا برای فرستادن اطلاعات اضافی و یا اضافه کردن آنها به یک پاسخ دهنده اتوماتیک درخواست کنید.
ایمیل مارکتینگ چیست ؟
ایمیل مارکتینگ عبارت است از ارسال ایمیل با سرعت بالا به میلیونها نفر در سطح کشور جهت معرفی خدمات و یا محصولات خودتان و یا جلب بازدید کننده برای سایت یا وبلاگتان.
برخي از مزاياي تبليغات آنلاين نسبت به تبليغات سنتي عبارتند از:
1- سرعت: تبليغات آنلاين سريع بدست هدف مورد نظر مي رسد.
2- اطمينان: بدليل قابليتهاي كنترل آنلاين اين گونه تبليغات براحتي مي توان از رسيدن تبليغ بدست هدفها مطمئن بود، در صورتيكه در تبليغات سنتي همواره اين كار با حدس و گمان انجام مي شود.
3- كارائي بالاتر: در روشهاي تبليغات آنلاين احتمال آنكه شخصي تبليغ شما را باز كند بدليل جذابيتهاي تصويري و معمولا تازگي، بيشتر از تبليغات سنتي مانند پست مستقيم (Direct mail ) و با تبليغات عمومي روزنامه اي و مجله اي مي باشد.
4-ارتباط دو طرفه: در تبليغات آنلاين امكان ايجاد ارتباط دوسويه باكاربروجوددارد.
5- ارزانتر بودن : تبليغات آنلاين بدليل عدم استفاده از مواد فيزيكي مانند كاغذ و جوهرو سيستمهاي حمل و نقل مانند پست هميشه نيست به تبليغات سنتي ارزانتر مي باشد .
6- گروه مخاطبان: در تبليغات آنلاين گروه مخاطبان همواره جزو طبقه متوسط و مرفه جامعه با قدرت خريد بالاتر مي باشند. معمولا افراد تحصيل كرده بوده و گروه مديران و راهبران جامعه نيز در اين مجموعه مي باشند.
یک ایمیل مارکتینگ خوب باید حداقل شرایط زیر را دارا باشد :
- کلیه ایمیلها به INBOX دریافت کنندگان وارد شده و نه در Bulk mail آنها .
- ایمیلها به روز و معتبر باشد و از طرق حساب شده جمع آوری شده باشد .
- زمان ارسال ایمیلها منطقی و در کوتاه ترین زمان ممکن ارسال شود .
- متن ارسالی واقعی و به دور از جنجال های تبلیغاتی بوده و شان مخاطب را در نظر بگیرد .
- دریافت کننده این اختیار را داشته باشد که خود را از لیست دریافت کنندگان خارج سازد .
- در متن ارسالی سایت یا آدرسی برای رجوع بعدی کاربران در نظر گرفته شود .
- تا حد امکان آماری از میزان ارسال ها ، دیده شدن ها و مواردی از این دست به تبلیغ دهنده ارائه شود .
- امکان ارسال مجدد به همان آدرس ها برای یادآوری وجود داشته باشد .
- ایمیل ها طبقه بندی شده باشد .
ارسال ايميلهاي تبليغاتي يكي از بهترين و به صرفه ترين روش هاي تبليغات در سطح شبكه جهاني اينترنت است. در اين روش شركتها قادر خواهند بود محصولات و خدمات خود را با كمترين هزينه به هزاران و حتي مليونها نفر در سرتاسر جهان معرفي نمايند. ، همچنين با توجه به نوع خدمات و محصولات مي توان قشر خاصي از كاربران را براي معرفي محصولات انتخاب نمود و اين خود دليلي است بر هدفمند بودن اين شيوه تبليغاتي .
منبــع : http://www.ehost.ir